سایت خودآموز ارایه دهنده محتواهای آموزشی بصورت خودآموز با کیفیت مطلوب برای علاقمندان به یادگیری به شیوه خودآموز می باشد.

مدیر پروژه موفق(هدیه رایگان خودآموز)


مدیر پروژه موفق(هدیه رایگان خودآموز)

درسال های اخیر، مدیریت یک پروژه را می توان به عنوان علمی در نظر گرفت که با توجه به اطلاعات مورد نیازدر تمام بخش های مختلف یک پروژه زمینه ساز یک اجرای خوب و موفق می باشد. هرچه ابعاد اطلاعاتی یک مدیر پروژه وسیع تر باشد، تضمین به سرانجام رسیدن پروژه در کیفیت با سطح بالا صورت می پذیرد. در حقیقت ضمانت میزان بازده و کیفیت در سطح بالای اجرای یک پروژه، هنری است به نام مدیریت آن پروژه.

بخش های مختلف یک پروژه از مرحله آغاز پروژه تا پایان و خاتمه آن تحت تاثیر برنامه ریزی فردی به عنوان مدیر پروژه قرار خواهد گرفت. کلیه اطلاعات ورودی و نتایج خروجی با استفاده از برنامه ریزی های مربوط به کنترل هر مرحله، تحت نظر مدیر پروژه، در یک پروژه رد و بدل می گردند. نحوه استفاده ازاین اطلاعات در پروژه و ارائه راه کارهای مختلف برای پایین آوردن میزان ریسک پروژه و همچنین برنامه ریزی زمانی انجام فعالیت ها در طول پروژه، مدیریت هزینه های موجود، کنترل کیفیت فعالیت های انجام شده، راهکارهای لازم برای نحوه ارتباط با پیمانکاروکارفرما یا مدیر طرح، صدور دستورات لازم، تهیه مدارک فنی مورد نیاز و بررسی آنها، نظازت بر اجرای عملیات، طبق نقشه های اجرایی یک پروژه، تعیین میزان سود فعالیت انجام شده برای شرکت، بهترین نحوه ارائه خدمات عملیات اجرایی، مقرون به صرفه بودن اجرا، صدور دستور کارها در بهترین زمان ممکن، اشراف کامل برصورتجلسات کارهای انجام شده و تعیین میزان بارمالی آنها و آیتم های مربوط به کارهای جدید، از وظایف مهم یک مدیر پروژه موفق می باشد. همچنین ارائه راه کارهای فعالیت در جهت پیشرفت پروژه، تشویق و جریمه پرسنل، تعیین درصد پیشرفت پروژه بر اساس برنامه زمان بندی تفصیلی ارائه شده، ارائه راه حل مناسب در صورت بروز تاخیردر اجرای پروژه نیز از دیگر وظایف یک مدیر پروژه موفق می باشد. هدف این مقاله آشنایی با "هر آنچه که یک مدیر پروژه موفق باید بداند" می باشد .

  انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 481

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اصفهان ورودی خیابان امیریه طبقه فوقانی بانک کشاورزی دفتر 1998 نظام مهندسی ساختمان

خودآموز راهی سریع وآسان در یادگیری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما