سایت خودآموز ارایه دهنده محتواهای آموزشی بصورت خودآموز با کیفیت مطلوب برای علاقمندان به یادگیری به شیوه خودآموز می باشد.

آیلتس چیست؟


آیلتس چیست؟

آیلتس چیست؟

آیلتس یک آزمون بین المللی تعیین سطح زبان انگلیسی می باشد که زیر نظر دانشگاه کمبریج انگلستان و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می گردد.آیلتس معیار خوبی است برای سنجش دانش زبان انگلیسی افرادی که علاقمند به تحصیل ، کار و یا مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلیس، امریکا، استرالیا، کانادا، نیوزلند وغیره می باشند.

آزمون آیلتس در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می گردد که آزمون جنرال برای علاقمندان به کار و مهاجرت و آزمون آکادمیک برای علاقمندان به تحصیل مناسب می باشد.

آزمون آیلتس در چهار مهارت گفتاری (speaking)، شنیداری (listening), خواندنی(reading) ونوشتاری(wtiting) مورد ارزیابی قرار گرفته می شود و نمره بندی این آزمون از 0 تا 9 می باشد. آزمون آیلتس در 110 کشور دنیا و در بیش از 270 حوزه امتحانی برگزار می شود و در کشور ایران نیز زیر نظر موسسات مجاز برگزارکننده آزمون آیلتس مانند مرکز آیلتس تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه ایرسافام، موسسه آموزش عصر دین و دانش و موسسه آموزشی فرزانگان خوارزمی برگزار می شود. قیمت آزمون آیلتس از اول فوریه 2017 به مبلغ 950 هزارتومان تغییر یافته است.

برای شرکت در آزمون آیلتس بایستی ابتدا به آدرس سایت یکی از مراکز مجازبرگزاری آمون آیلتس که در بالا ذکر شد رفته و یک پروفایل شخصی ایجاد نمائید و سپس به قسمت جدول برنامه زمانی برگزاری آزمون های موجود مراجعه کرده و یک تاریخ آزمون را به همراه نوع آزمون(جنرال یا آکادمیک) رزرو نمائید.24 ساعت پس از رزرو آزمون مورد نظر فرصت دارید تا مبلغ آزمون را از طریق درگاه های پرداخت بصورت اینترنتی پرداخت نمائید تا آزمون برای شما ثبت نهایی شود. توجه داشته باشید که پس از ثبت مرتبا به داشبورد پروفایلتان مراجعه کرده تا از زمان های برگزاری آزمون شفاهی یا اسپکینگ مطلع شوید و یک تاریخ و ساعت معین را برای آزمون شفاهی تعیین نمائید. بازه زمانی آزمون شفاهی بر اساس تعداد شرکت کنندگان حوزه انتخابی، متفاوت است و معمولا از 3 روز قبلا از آزمون کتبی و تا 1 روز پس از آزمون کتبی می باشد.

آزمون شفاهی یا همان اسپیکینگ در یک روز مجزا از آزمون کتبی برگزار خواهد شد و مدت زمان آن بین 11 الی 14 دقیقه می باشد.

اولین بخش آزمون کتبی مربوط به مهارت شنیداری یا لیسنیگ است که در قالب 40 سوال وحدود 50 دقیقه بطول می انجامد. دومین بخش آزمون، سوالات ریدینگ می باشد که تعداد سوالات این بخش 40 عدد و مدت پاسخگویی به آن 1 ساعت می باشد. توجه داشته باشید که نوع سوالات این قسمت آزمون برای دو فرمت جنرال و آکادمیک متفاوت می باشد. قسمت پایانی آزمون به مهارت نوشتاری یا رایتینگ اختصاص دارد. مدت زمان این بخش نیز 1ساعت بوده و همانند بخش قبل دارای سوالات متفاوت برای فرمت های جنرال و آکادمیک می باشد.

نتایج آزمون آیتس حدود 14 روز پس از آزمون شفاهی توسط پیامک بر روی گوشی، از طریق ارسال کارنامه و همچنین نمایش در داشبورد پروفایل شخصیتان قابل مشاهده می باشد.

ازآنجایی که آزمون آیلتس یک آزمون کاملا تکنیکال است لازم به توجه است که حتما قبل از شرکت در آزمون به میزان کافی تمرین نمائید و تکنیک های پاسخگویی به سوالات را بررسی نمائید. برای آشنایی با کامل ترین و جدیدترین تکنیک های این آزمون میتوانید ازکتاب تکنیک های موفقیت در آزمون آیلتس در سایت خودآموز بهره ببرید.

فراوانی علم و آگاهی همواره بر شما جاری باد

منبع خبر:سایت خودآموز

 

  انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 364

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اصفهان ورودی خیابان امیریه طبقه فوقانی بانک کشاورزی دفتر 1998 نظام مهندسی ساختمان

خودآموز راهی سریع وآسان در یادگیری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما